Odelo čini čoveka. Amin.
Da li primetite kako je obučen Vaš kolega kada dođe na posao? A šef?
Da li se drugačije ponašate u odnosu sa klijentom, menadžerom, kolegom, saradnikom koji je obučen prikladno, uredno, sifisticirano, nego sa nekim ko ne obraća pažnju na svoj izgled? I budite potpuno iskreni kod ovog odgovora.
Oblačenje u poslovnom okruženju je deo poslovnog bon tona. Nije nešto što zapažam samo ja ili samo Vi. Profesionalni izgled je takođe, deo opšte kulture pojedinca, ali i kolektiva.
Nakon pandemije i rada od kuće su se stvari značajno promenile. Profesionalni je možda dobio drugu formu, ali nije izgubio na značaju.
Ja preferiram sofisticirani, ali opušten stil oblačenja. Najvažnije mi je da se osećam komforno (u produžetku ću napisati i zašto ovo smatram veoma bitnim) u garderobi koju nosim.
Volim dobre cipele (za sve one koji nisu pročitali do sada- cipele su moj fetish). Uz dobre cipele, mogu klasične, ali ne dosadne pantalone. A, u zavisnosti od godišnjeg doba, dobra majica, elegantna, efektna bluza, sako koji ostavlja utisak.
Štikle na poslu više nisu aktuelne. Posebno posle perioda pandemije. Ravna, elegantna, prefinjena cipela, ili cipela sa malom potpeticom su sasvim odlične. (Mislim da žene više ne žele da lome noge u štiklama broj 12 osam sati na poslu, da se osećaju nelagodno i da hodaju kao na štulama, to vreme je prošlo.)
Svakako, moramo uzeti u obzir kulturu i vrednosti kompanije, jer nije ista atmosefra, pa ni kultura oblačenja u svakoj kompaniji.
Takođe, bitna je poslovna situacija u kojoj se nalazimo, pa ćemo se shodno tome i obući.
Ukoliko dočekujemo predstavnike kompanije koja nam je npr. potencijalni klijent, svakako ne bismo trebali nositi jako crvenu boju, ili žutu koja “bode oči“.
No, kada je intervju za posao u pitanju, to je zaista posebno. I znam koliko je važno. Zato je dobar utisak što se tiče garderobe, stila, izgleda, stava, posebno značajan.
Evo nekoliko konkretnih saveta kada je oblačenje i ponašanje na intervjuu za posao u pitanju:
Priprema za intervju za posao može biti stresna, ali pravilno odabran outfit može vam pomoći da ostavite sjajan prvi utisak. Evo nekoliko pravila i saveta kako se obući za intervju za posao:
1. Istražite Kulturu Kompanije
Pre nego što odlučite šta ćete obući, istražite kulturu kompanije. Pogledajte njihove društvene mreže, sajt, ili pitajte nekoga ko već radi tamo. Različite industrije i kompanije imaju različite kodekse oblačenja. Na primer, banke i pravne firme obično zahtevaju formalniju garderobu, dok tehnološke kompanije često imaju opušteniji pristup.
2. Klasična Elegancija
Za većinu poslova, klasična poslovna odeća je siguran izbor. Za žene, to može biti elegantna haljina ili suknja sa bluzom, dok muškarci mogu nositi odelo ili pantalone sa košuljom i kravatom. Izbegavajte previše upadljive boje i dezene – neutralne boje poput crne, sive, bele, teget i bež su najbolji izbor.
3. Prilagodite se Položaju
Važno je da vaša odeća odgovara poziciji za koju se prijavljujete. Ako aplicirate za kreativnu ulogu u marketinškoj agenciji, možete dodati malo boje ili zanimljiv aksesoar. Međutim, ako se prijavljujete za menadžersku poziciju, odlučite se za konzervativniji i profesionalniji izgled.
4. Vodite Računa o Detaljima
Detalji su važni kada je u pitanju odabir odeće za intervju. Pazite da vam odeća bude čista, ispeglana i u dobrom stanju. Cipele treba da budu čiste i uredne. Vodite računa o noktima, frizuri i šminki – sve treba da izgleda uredno i profesionalno.
5. Udobnost je Ključna
Iako je važno da izgledate profesionalno, ne zaboravite na udobnost. Ako se osećate nelagodno u odeći koju nosite, to može uticati na vaše samopouzdanje i koncentraciju tokom intervjua. Izaberite odeću koja vam odgovara i u kojoj se osećate dobro.
6. Izbegavajte Preteranu Šminku i Aksesoare
Kada je u pitanju šminka i aksesoari, manje je više. Diskretna šminka i jednostavni aksesoari su najbolji izbor. Izbegavajte upadljive nakit, jarke boje ruževa i tešku šminku.
7. Pripremite Se Unapred
Odaberite šta ćete obući nekoliko dana pre intervjua. Probajte celu kombinaciju i proverite da li je sve u redu. Ovo će vam pomoći da izbegnete stres na dan intervjua i da budete sigurni da izgledate najbolje moguće.
8. Ponašanje i Stav
Na kraju, vaša odeća je samo jedan deo prve impresije. Važno je i kako se ponašate i kakav stav imate. Biti samouveren, pozitivan i profesionalan je ključ za ostavljanje dobrog utiska na poslodavca.
Zaključak
Pravilno oblačenje za intervju može vam pomoći da se izdvojite i ostavite pozitivan utisak. Istražite kulturu kompanije, prilagodite odeću poziciji, vodite računa o detaljima, budite udobni i pripremite se unapred. Na kraju, važno je da se osećate samouvereno i profesionalno, jer to poslodavci cene.
O, koliko bih još toga mogla da vam kažem na ovu temu. Od stava i samopouzdanja koje smo dotakli, do konkretnog predstavljanja i samog razgovora.
No, čeka nas naredni blog vrlo brzo.
Do tada, primenjujte ove savete, porazmislite šta biste mogli da promenite kada je Vaš stil oblačenja u pitanju. To će, svakako, doprineti boljim rezultatima na razgovoru za posao.
Uz dobru pripremu za razgovor i garderobu u kojoj se osećate udobno, a koja je prigodna za poslovni intervju, imate sve šanse da zablistate!