5 stvari koje ne biste trebali da uradite ili kažete na razgovoru za posao

Pred kraj svog studiranja, kada sam već bila spremna da radim, rešila sam da pokušam da konkurišem za posao.

Imala sam tačnu ideju o firmama u kojima sam želela da radim. The Big Four. Revizorske kuće. Jedna od četiri iz Velike Četvorke. To ili ništa.

I stigla sam na razgovore u svaku od tih kompanija.

Tada sam videla kako savremene kompanije izgledaju, upoznavala poslovnu kulturu u tim kompanijama, učila kako se ponaša, oblači i radi u ovakvim ambijentima.

I to mi se svidelo. Posle toga ništa nije bilo dovoljno dobro.

No, kada sam ja završavala fakultet, nije bilo priprema za poslovne intervjue, nije bilo prilike da te neko uputi, da dobiješ savete, naučiš nešto.

Sama sam se pripremala za ove razgovore. I bila sam jako ponosna na sebe što sam dobro prolazila.

Po nekoliko krigova intervjua i na svim sam ostala do poslednjeg kruga i bila i u poslednjem krugu.

Sećam se poslednjeg intrevjua. 4 kruga. Testovi, pa uži krug, grupni razgovor (kao radionica) sa svim kandidatima, pa zatim razgovor sa tri menadžera i najuži krug- razgovor sa GM-om i HR menadžerkom.

Sećam se da smo u tom poslednjem krugu bile nas dve. Od 200 prijavljenih kandidata, na taj razgovor smo išle nas dve.

I čim sam ušla znala sam koja će dobiti posao.

Devojka koja je bila sa mnom na intervjuu studirala je u Americi, ok, engleski nam je bio podjednako dobar, ali ono što je napravilo razliku, koju sam ja videla i logično zaključila- ona je imala neko praktično znanje, kao i pripremljenost za intervju.

To je nešto što se u našem sistemu obrazovanja još uvek ne nalazi, a ja se zalažem da se upravo praktične veštine, u koje spada i veština vođenja razgovora za posao, što više promoviše među mladim ljudima i da se mladim ljudima pruži šansa da ovakvim praktičnim veštinama ovladaju i da na razgovore za posao idu pripremljeni.

Iz svog tog iskustva, iz svog rada i usavršavanja u oblasti rada sa ljudima, edukacija, intervjua za posao,

Danas želim da podelim sa vama 5 stvari koje su negativne i treba ih izbegavati na razgovoru za posao. 5 “No- No“ stvari.

Na mom sajtu, kroz moje blogove, edukacije, kros moj Smart Newsletter dobijate puno saveta, tips & tricks, puno informacija, korisnih ideja, praktičnih stvari koje možete da primenjujete odmah i promenite svoj odnos prema savremenom poslovnom svetu.

Pratite uputstva, budite budni i prisutni, tako ćete postati deo upravo tog savremenog poslovnog sveta. A to je upravo ono što je mojoj generaciji u ono vreme nedostajalo.

Dakle, hajdemo na konkretnih 5 saveta.

Šta je to što NE TREBA da kažete ili uradite na razgovoru za posao:

1. Loše Govoriti o Prethodnim Poslodavcima

Jedna od najvećih grešaka koje možete napraviti na intervjuu jeste negativno govoriti o prethodnim poslodavcima ili kolegama. Ovo može ostaviti utisak da ste skloni konfliktima ili nelojalnosti.

Šta reći umesto toga: Fokusirajte se na pozitivne aspekte vašeg prethodnog iskustva i naučene lekcije. Na primer, umesto da kažete: „Moj prethodni šef je bio užasan,“ recite: „Naučio sam mnogo o upravljanju vremenom i timskom radu.“

2. Pokazivati Nedostatak Pripreme

Dolazak na intervju bez osnovnog znanja o kompaniji ili poziciji za koju aplicirate može delovati neprofesionalno i nezainteresovano.

Šta uraditi umesto toga: Istražite kompaniju, njene vrednosti, misiju i projekte. Pripremite nekoliko pitanja o kompaniji koja će pokazati vašu zainteresovanost i inicijativu.

3. Laganje ili Preuveličavanje

Iako je primamljivo da malo ulepšate svoje kvalifikacije ili iskustvo, laganje može imati ozbiljne posledice. Poslodavci često proveravaju informacije koje kandidati daju.

Šta reći umesto toga: Budite iskreni o svojim veštinama i iskustvu. Ako vam nedostaje određena kvalifikacija, objasnite kako planirate da radite na njoj ili kako ste se brzo prilagođavali u prethodnim pozicijama.

4. Govoriti Samo o Plati

Iako je plata važan aspekt svakog posla, fokusiranje isključivo na to može ostaviti utisak da vam nije stalo do samog posla ili kompanije.

Šta uraditi umesto toga: Pokažite interesovanje za radnu poziciju, kompanijsku kulturu i mogućnosti za profesionalni razvoj. Kada se tema plate prirodno pojavi, budite spremni da je diskutujete, ali nemojte je nametati kao glavni fokus razgovora.

5. Nedostatak Timske Svesti

Isticanje isključivo ličnih postignuća, bez prepoznavanja doprinosa tima, može ostaviti utisak da niste timski igrač.

Šta reći umesto toga: Istaknite svoja postignuća, ali takođe priznajte i doprinos vaših kolega. Na primer, recite: „Moj tim i ja smo uspeli da postignemo X zahvaljujući našem zajedničkom trudu i saradnji.“

Zaključak

Intervju za posao je prilika da se predstavite u najboljem svetlu, ali i da izbegnete zamke koje mogu ugroziti vaše šanse za dobijanje posla.

Pripremite se temeljno, budite iskreni i pozitivni, i pokažite pravi interes za poziciju i kompaniju.

Sledeći ove savete, bićete korak bliže ka uspešnom zapošljavanju.

I ne samo zapošljavanju. Bićete bliži uspehu i ostvarivanju svojih poslovnih ciljeva.

Da li imate još pitanja o pripremi za intervju ili drugim aspektima karijernog razvoja?

Prijavite se na Smart Newsletter, kako biste redovno dobijali mejlove sa praktičnim savetima iz oblasti zapošljavanja, poslovne kounikacije, savremenih poslovnih veština….

Prijava na Smart Newsletter je jednostavna, klik na link:

Newsletter

Do sledećeg čitanja, primenujte ove praktične savete, edukujte se, radite na sebi i razvoju svojih veština. I ne zaboravite da uživate u letu.

Šaljem srdačan letnji pozdrav,

Biljana Manić